اختلالات غذایی در زنان جوان مبتلا به دیابت نوع1

21 آوریل 2015- احتمال ابتلا به اختلالات تغذیه ای در زنان جوان مبتلا به دیابت نوع1 بیشتر مشاهده می شود. براساس این تحقیق جدید که در دانشگاه شبکه ی بهداشت و دانشگاه تورنتو انجام شد احتمال ابتلا زنان جوان مبتلا به دیابت نوع 1 به اختلالات غذایی بررسی شد.

محققان به بررسی 126 زن جوان مبتلا به دیابت نوع 1 که همگی تحت مراقبت های دیابت در بیمارستان Sick children  در تورنتو بودند، پرداختند.

شرکت کنندگان در یک دوره ی 14 ساله در یک سری مصاحبه شرکت کردند. نتایج این مصاحبه ها نشان داد19.8  درصد از این افراد پس از گذشت 8 تا 10 سال از ابتلا خود به اختلالات غذایی خبر دادند. در سال دهم تا چهاردهم،40.8  درصد از شرکت کنندگان به اختلالات غذایی خود اذعان کردند.

محققان نتیجه گیری نمودند احتمال ابتلا یک زن جوان مبتلا به دیابت نوع 1 به اختلال تغذیه ای تا سن 25 سالگی 60 درصد است. متوسط سن ابتلا این افراد به اختلالات تغذیه ای 22.6  سال بود.

در این مطالعه بر مشکل تصویر بدنی و دیابت تاکید شد. دیابت می تواند بر ظاهر افراد تأثیر گذارد، گاهی تنظیم مکرر انسولین موجب ایجاد پوستی ناصاف و پرجراحت می شود. محققان در نتیجه گیری خود به انجام فوری تحقیقات بیشتر درباره ی پیشگیری و درمان این گروه آسیب پذیر تاکید می کنند.

مهمترین یافته ی این مطالعه ی آینده نگر با پیگیری 14 ساله این موضوع است که شیوع رفتارهای مرتبط با اختلالات خوردن غذا در این گروه بسیار زیاد است این اختلال رفتاری آنها را در معرض خطرات سلامت قرار داده است.

با به حساب آوردن افرادیکه در دوره ی پیگیری شرکت نداشته و از مطالعه خارج شدند، احتمال بروز رفتارهای مخل تغذیه و اختلالات تغذیه در طول مطالعه به ترتیب 79 و 60 درصد تخمین زده شد.

منبع :

www.diabetes.co.uk/news/2015/apr/young-women-with-type-1-diabetes-more-likely-to-have-eating-disorders-95075642.html